Bloggdagen

Idag är den första dagen av mitt bloggliv. Egentligen trodde jag aldrig att den skulle komma. Men Bloggdagen blev kom till slut, den 26 september 2006. Och nu är den här, så ta för dig. Än så länge ostrukturerat och opersonligt eftersom jag inte har vant mig vid att prata med ett vitt fält på en datorskärm än. Min gissning är att det släpper. Imorgon kanske. Men just idag råkar två vänner fylla år. En fyller 30 och den andra 29.
Så jag grattar dem. C och T.

Jag har tre dagar kvar på mitt nuvarande jobb innan jag går vidare till nästa. Det känns oändligt kul att sluta, men tyvärr har jag lite för mycket att göra för att riktigt kunna njuta av känslan att jag snart är härifrån. Jag har dock blivit lovad tårta på fredag vilket blir trevligt. Hoppas jag får princess. Inte nog med att den är bakverkens bakverk på många sätt, inte minst estetiskt, men enligt en notis i tidningen är det princesstårteveckan denna vecka! Vänta, nu har jag stavat fel, prinsess måste det ju vara, vill inte swengla till det i onödan.

Ikväll ska jag iväg på en presskonferens på Röda Korset. Äntligen ska jag ta mig i kragen och göra lite gratisjobb. Eller, som en kompis sa "det är vad som saknas på ditt cv, p", när jag förtvivlad slet mitt hår över att inte få något nytt jobb. Ja, nu lyckades jag ju faktiskt ändå, till min stora förvåning, men lite hjäporganisationsarbete kan ju aldrig sitta fel. Dessutom har jag ju alltid velat in i den branschen, så det gäller bara att haka på. Får bara inte glömma block och penna, det skulle vara typiskt. Kom utan penna och glasögon till spanskan igår. V hade penna att låna ut, men jag såg inte mycket av vad som overhead-bilderna visade. Overhead förresten!  Det väcker minnen, men tänk att man fortfarande använder såna. Med grön, blå, svart och röd skrift. Den gröna syns nästan inte alls och har man som jag glömt glasögon, ja, då ser man inte ändelserna på verben. Det retar mig att jag inte har lärt mig dem än, ändelserna alltså. Skärpning till nästa vecka!

Och nu går jag iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback