Bok och utmaning

Just nu läser jag Tärningsspelaren av Luke Rhineheart. Den är ganska speciell och jag både fascineras och äcklas av den. Förutom att man kan ha många åsikter om boken i sig, som ändå har en väldigt intressant kärna, så kan man nog generellt säga att jag stör mig på böcker om män i medelåldern som får storhetsvansinne. Jag irriterar mig på att de alltid verkar som om de tror att de är något. Den här känslan är otroigt subjektiv och inte så färdigformulerad, så den får tas med en nypa salt. Även om boken är sådär, så presenterar den intressanta idéer. Och jag har inspirerats till en sak: att utmana mig själv i vardagen. Jag ska försöka att komma ihåg att ge mig själv uppdrag, som på ett eller annat sätt kanske kan utveckla mig. Så det handlar om saker som kanske inte skulle ske naturligt. Exempelvis: Prata med en främling vid kaffeautomaten! Jag har inte kommit så mycket längre än så, men jag tror att det skulle kunna bli intressant. Det behöver ju inte vara svårt, utan kanske bara sånt som man vet att man behöver göra.

Till i morgon ger jag mig själv denna, enkla uppgift: Skriv till AW och fråga om jag kan få jobba på Filmfestivalen. Det är verkligen inte komplicerat, men annars kanske jag skjuter upp det ytterligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback