Ett snack senare

Fan, det är skönt att få lite feedback på ens tankar och funderingar. Jag tycker verkligen att jag får både konkreta tips och mer filosofiska passningar. Känner att jag kommer på saker själv och kan få mer perspektiv på det jag känner. Hoppas att jag kan ta till mig och komma i håg detta nästa gång jag känner mig liten, ledsen eller arg. Jag kan bekräfta mig själv! Även om det inte alltid känns så.

Jag gillar ju verkligen att vara ensam, alltså för mig själv ett slag. Och jag brukar vara så bra på det. Men när jag är i ett förhållande, och framför allt nu när jag bor med någon, så glömmer jag bort att en promenad solokvist eller lite häng för mig själv är en livsnödvändighet för mig. För att jag ska kunna vara glad, fungera, få perspektiv och reflektera. That's me. Det är så enkelt att må dåligt när man är singel; man går hem och lägger sig på soffan, är för sig själv och ingen behöver veta något. Men så fort en annan människa tar plats i ens liv blir ens känslor så synliga. Det är en konst att vara ensam fast man lever i tvåsamhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback