Hemma på soffan i dag

Solen har lyst hela helgen och fortsätter i dag. Härliga, härliga sol, vår och värme. I går tog jag äntligen itu med min punkterade cykel. Kom i alla fall så långt att jag monterade av bakhjulet och gick till Cykelringen för att köpa nytt. Cykelringen en söndag när solen skiner är som en busskur när det ösregnar. Och personalen stressar inte. Ånej. Jag väntade i säkert en timme innan jag fick hjäl av en högst avslappnad gosse som knappt var torr bakom öronen, fast egentligen är det härligt med människor som lyckas ta sig tid och foskuera trots att en miljon kunder står och trampar surt och otåligt runt omkring. Själv skulle jag nog ha gått i taket. Jag fick mitt däck, min slang och köpte även ringklocka och lås till cykeln. Men sen hann jag faktiskt inte göra mer.

För igår var den Stora Visningsdagen. Det gick skitbra, enligt mäklaren. 32 sällskap på listan. Och budgivningen är i gång. Än så länge ser det bra ut! Jag är superspänd. Jag följer buden här hemma på soffan eftersom jag plötsligt blev sjuk i går. Det började med halsont och innan dagen var slut var jag förvisad till sängen. Det är så lugnt på jobbet att det knappt gör något.

Helgen var trevlig. Middagen i fredags var skittrevlig. Familjen R är ett fint gäng. Killen och jag hyrde nya James Bond-filmen efteråt. Den var helt ok. Jag är inget Bond-fan men men den blev speciell eftersom det handlade om början på hans karriär.

I lördags efter en frulle på Svart Kaffe hyrde vi bil igen. Denna gång är det Ms lägenhet vi ska röja för fotografering och visning, men i lördags var det mest jag som körde omkring. Jag älskar att köra bil! Åkte bl a och hälsade på F. Vi fikade i fredhäll och pratade om hennes nya kille. På kvällen käkade jag middag med JN och V. Sedan skulle vi gå på swingkväll men när vi kom till Chicago var det så lite folk. V blev givetvis uppbjuden och JN och jag stod som panelhönor och stirrade. I samlad trupp gick vi sen till Marie Laveau och tog en rom och cola.

Min sjukdag till ära har jag börjat titta på Men in Trees som jag laddat ner. Lite småtrevligt tidsfördriv men inte så mycket mer. Man kan nog få igång en drös feministiska diskussioner kring serien... nu ska jag vila och fortsätta följa budgivningen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har inte ansträngt mig med visitkorten, kanske ska göra det snyggare och hänga upp på väggen, fast det är ju iofs lite charmigt att det ser lite slarvigt ut, och inte helt perfekt..också...ja, man borde göra mer kreativa saker av grejer som bara ligger och dräller, särskilt minnen. :)
Kul att du tittade in förresten!

Postat av: Anna

drömmen är att en dag ha skrivit en bok inom typ "chiclit"genren...men jag testar mycket olika textgenrer...äslkar att skriva....

kram på dig!!!

2007-04-16 @ 20:31:56
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback