I mina öron...

Just nu spelas Säkerts album Säkert! på repeat i min mp3-spelare, om och om igen. Jag vet inte vad det är, men Annika Norlin lyckas fånga mig i allt hon gör. Jag blir aldrig less på Hello Saferide och Säkert! är exakt lika trollbindande. Det är texter som säger så mycket, som är sjukt ytliga och avgrundsdjupa på samma gång. Och de har självdistans! Musiken till pryder och gör allt till en perfekt blandning, sällan för mycket aldrig för lite. Allt låter genomtänkt och slipat på in i minsta detalj, samtidigt som det låter ihopkastat på tre sekunder. Jag är imponerad, faktiskt. Jätte. Skulle vilja ha skrivit det där själv. Vi är ju nästan lika, hon och jag. Journalister, från Östersund. Ja, och därslutar likheterna. Men vi har i alla fall samma dialekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback