längtar efter vila

I morgon kväll. Då. Då ska jag få vila. Då ska jag packa inför Åre, göra våfflor och lägga mif i soffan. Förra söndagen var det ju våffeldagen. Vi har fortfarande inte hunnit göra några, vilket faktiskt är ganska sjukt. Jag är så less på att inte känna att man kan slappa en sekund.

Ikväll vill jag, förutom det jag skrev tidigare, även hinna baka en kaka till jobbet imorgon! Jag vann (!) nämligen ett vad, där "vinsten" var att bjuda på påskfika. Och jag vill helst baka själv. Den här:

Lingon paj
300 g margarin och
3 dl socker röres pösigt.
2 ägg tillsättes 
3 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
1 tsk bikarbonat
Fyllning:
2 dl gräddfil
1 ägg
1 dl socker
1 tsk  bikarbonat
ca 1 dl lingonsylt

Platta ut degen i liten långpanna, bred på lingonsylten och överst
gräddfilsfyllningen. Till stor långpann 1,5 sats. Grädda i 200 grader ca
25 min.

Den blir grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback