Måndag igen

I går blev det promenad i morgonsolen efter inlägget. Otroligt skönt att traska i Drakenbergsparken en söndagmorgon när nästan alla ligger och sover. Vi kom i alla fall i väg tidigt till min lägenhet och slet djrulikt hela dagen: Det var vaska lister, tvätta fönster, röja, skruva, borra, pyssla, måla, spackla... et mesta i små mängder. Sedan kom snälle Jeppe och körde saker till tippen. Vi skulle ju egentligen ha bil själva. Den lånade vi av min mamma i går -hennes coola lilla Ford Fiesta anno 1982 - sjukt rolig att köra - MEN när vi kom fram till Ikea kokade bilen och allat vatten rann ut. Det blev en shopppingtur, trots allt, men vi fick ta taxi tillbaka till stan. Ikea - taxi - motsatsord!

Men nu är ju nästan allt färdigt. Vi ska bära bort en bokhylla och sätta ett fint papper bakom hyllan på väggen, sen kan den plåtas som aldrig förr. Jag är grymt nöjd!

Och i dag är det måndag. Solen lyser fortfarande. Stilla veckan är inledd, men särskilt stilla är det inte. Fast jag är betydligt mer avslappnad än jag var i går morse. Nu ska jag försöka få tag i de där Röda Korset-kretsarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback