Sistaapril

I Östersund säger man inte Valborg. Man säger Sista april. Men i ett svep så det blir sistaapril. Vad ska du göra på sistaapril? Så lät det. När jag flyttade till Stockholm tyckte jag att Valborg lät så högtidlig. Jag minns särskilt en Sistaapril, då det var kallt (som vanligt). Vi satt vid stranden i Lugnvik. Susanne och jag hade fått tag i en kvarting och kanske druckit halva, nej mindre än halva flaskan, när Jenny tappade den bland stenarna på stranden. Jäklarns vad vi blev besvikna på henne. Men jäklarns vad vi redan (efter en knapp fjärdel av en kvarting var...) var fulla som kastruller. Those were the days.

I dag är det också kallt. Riktigt sistaapril-kallt. Precis som det ska vara. Mina fingrade isade sig lite när jag cyklade i morse. Men solen skiner ju, så när man sitter och kikar ut över takåsarna här i city kan man låtsas att det är badväder ute.

Budgivningen på Ms lägenhet är i full gång. Det går riktigt riktigt bra. Ohhhhh spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback