söndag och stress

Alldeles för tidig söndagsmorgon. Klockan är väl knappt halv nio. Vad gör jag uppe? Jo, jag känner sååå stressad. mest över pengar. Hur ska jag ha råd till allt? Jag har redan bränt sjukt mycket pengar denna månad (läs: igår!), bara på plock till fotografering och visning av lägenheten! Är det värt besväret? Jag kommer ju aldrig att få veta om det ger något. Sen är det Åre nästa vecka och jag måste ju försöka äta också... Mitt andra stressmoment är: hur ska jag hinna?  I dag ska vi vara i lägenheten hela dagen (skönt att tillbringa en fantastisk solig och fin söndag städandes och plockandes inomhus!), allt ska vara klart till på onsdag kl 9 då fotografen kommer. På jobbet måste jag fixa en intervju och en avancerad artikel samt en lite mindre. Sedan ska jag hinna ringa några Röda Korset-kretsar och höra vad som är på gång, och om de har något som de tycker är värt att skriva om, för att ta med det till mötet med Mediagruppen på tisdag, vilket jag egentligen inte hinner gå på.

Hmpf.... när jag skrev ner allt blev det inte så mycket ändå. Jag kanske bara stressar upp mig för ingenting. Ska jag gå och lägga mig igen då, bredvid min fina kille? Eller ska jag ta en morgonpromenad i det ljuvliga vädret? Ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback