Amsterdam 2007

Jag har ju varit i Amsterdam och tillbaka. En riktigt skön resa med cykling, shopping, drinkar och en hel del tjejsnack. Vi bodde på världens trevligaste Bed and Breakfast, Tontonight, där herr Ton tog hand om oss med gigantisk frukost på en söt bricka utanför dörren och ett riktigt fräscht rum. Att tapeterna falnade och det luktade unket när man steg in från gatan gjorde inget, högt uppe på våning fyra var allt tiptop. Tyvärr innebar resan även en stulen mobiltelefon. Inte min, men Johannas. Skittjuv! Hur går tankarna när handen glider ner i väskan och snor åt sig någon annans pryl? Den är min!, kanske? Men, näe, den var faktiskt hennes. Så jäkla surt.

Men annars - fasen vilken fin stad! Jag har varit där ett par gånger förut, men att cykla är oslagbart! Man hinner se allt och tar sig fram som vinden. Det finns inga backar, bara små broar över alla otaliga kanaler. Och var man än susar fram finns något att oha eller åha över. Och alla holländare utom en var så trevliga. Jag skojar inte när jag säger att folk cyklar omkring med leenden på läpparna.

Jag saknar frukostbrickan med croissanter, pålägg, ägg, yogurt. Ja, mat för en hel familj. Kanske lite extra just nu när det är 45 minuter kvar till lunch och jag har en rätt trist köttsoppa att se fram emot.

Dessutom hittade jag klänningen som kommer att göra mig finast på nästa lördags bröllop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback