Come rain, come shine

I morse cyklade jag över Västerbron strax före åtta och höll på att smälta ihop. Allt var så härligt kvavt och varm som jag gillar. Hade jag vetat att det inte skulle bli lite småkyligt (som jag hade förväntat mig) och klätt mig i aningens svalare kläder så hade cykelturen varit perfekt. Nu hade jag jeans och min nya bruna tröja med vita ränder. Över bron kom jag och hittade rätt nästan på en gång till intervjun jag skulle göra. Egentligen var jag tvungen att ringa upp Gary Baker, som mitt objekt heter och fråga om vägen igen; det visade sig att jag var några kvarter fel...

Intervjun gick skitbra, den handlade om hur bankbranschen kan förbättra sin mångfaldhet, eller göra sig tillgängligare för personer med andra kulturella bakgrunder än den västerländska. Och jag blev oerhört inspirerad. Kanske ska jag börja plugga etnologi. Eller på ett eller annat sätt komma in och arbeta med mångfald! Baby, I'm burning!

Jag är verkligen som pånyttfödd på jobbet den här veckan. Har känt mig som "riktig". Har fått gjort en hel del och känner att jag kommer ihåg hur man skriver. En bra förutsättning när man är journalist skulle jag vilja påstå. I dag fick jag ett mail från en kollega på banken som sa att "du är verkligen grym på att skriva". ♥

Det hellregnade och åskade lagom till lunch. Då skulle jag egentligen ha cyklat till Motromännen och lämna in våra ansökningar om internationellt körkort, men det gick inte att gå ut. Nu skiner nästan solen igen. Såklart.

Efter jobbet ska jag kika på skor till bröllopet på Beyond Retro. Förhoppningsvis får jag sällskap av Vickan, som var lite sugen med. För övrigt så visste jag att jag skulle ångra att jag inte köpte på mig ett par snygga skor på en schysst, billig butik i Amsterdam. Det fanns coola skor i mängder. Säkert halvdan kvalitet, men trendigt och billigt, som sagt.  Nu ska jag jobba bra i 90 minuter till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback