Je l'aime, le trein

I dag ska jag få åka tåg till Östersund. 16:35 rullar tåget från centralen och då ska jag läsa en tidning, äta smågodis och dricka kaffe. Vad jag inte ska göra är att spilla ut mitt kaffe över grannens barns Oppfinnarjockes kluriga magasin. Det ska jag inte göra. För det har jag redan gjort en gång. Jag delade bord med en pappa och hans två döttrar. Jag var på mitt vanliga jag ska bara sitta här i min egen värld med min bok och jag vill inte ha något med den lilla familjen att göra -humör, men ställde helt plötsligt till med en scen när de små storögda flickorna fick sina magasin indränkta med min härliga bruna sörja; jag blev en kaffekopp fattigare, de fick sitt tågtidsfördriv indränkt och pappan, ja han gjorde faktiskt ingenting. Han höjde knappt på ögonbrynen medan jag for runt och bad om ursäkt och torkade och hade mig.

I går gick vi på Granit och kollade in förvaring. Sedan en sväng till Designtorget och blev kära i de här supersöta djuren:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback