Kaffe mig hit och kaffe mig dit

Kaffe har varit mitt livs vatten sedan jag var 17. Kaffe i varje shape or form har runnit över mina läppar. Även om jag alltid varit lite finsmakare så har jag aldrig bangat för en kopp. Nu gör jag det. Ständigt. Dricker grönt te eller rooibos på jobbet. Och en hel del vatten. Varför? Av någon anledning är det omöjligt för mig att få en god kaffekopp på jobbet. Maskinen ute i köket är för täskig. Aldrig gott bara äckel. Om jag åker hiss fyra våningar ned finns en matsal där man kan köpa, men kombinationen hyfsat kaffe och en pappersmugg fungera inte heller. Och skulle jag trycka ner mig till Gallerian, ja då kostar kaffet skjortan, byxan, ja hela kostymen! Varför går det inte? Jag älskar kaffe. Allt jag vill ha är en damn fine cup of coffee. Hur svårt kan det vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback