Ljuset i tunneln

Nu börjar jag se ett slut på röran i vår fina lägenhet. En fin skapelse börjar träda fram i takt med att flyttkartonger försvinner och saker kommer på plats. I helgen har det dock varit en blandning av fest och röj. I fredags tog jag ett glas med Johanns på Judith & Bertil. Ja, okej då det blev väl tre glas, faktiskt. Kanske fyra om man räknar med att det första glaset var dubbelt så stort. Hennes kille kom en sväng och dessutom bjöd kvällen på ett oväntat gästspel i form av en gammal klasskompis, tillika strul, som jag inte sett på länge. Han är sig lik. Lika trulig och konstig. Nej nu vet jag inte vad jag ska säga var väl allt han fick fram.

I lördags var det möhippa för Camilla. Ponnytrav, lunch i Vitabergsparken, hiphoplektion och sedan middag i Hägersten. Det var en härlig dag. Ännu skönare kunde den ha varit om jag inte var så djääääääävla trött. Vid åtta hade jag kunnat gå hem. Men stannade till två. Som man gör. Just ja, vi avslutade ju kvällen med lite dansamattespel. Skoj som tusan.

Men i min kropp just nu finns ett ständigt gnag. En litenklocka som hela tiden pockar på uppmärksamheten och säger: du borde städa, plocka, fixa, göra i ordning. Men så fort jag är i lägenheten blir jag bara på dåligt humör och trött. Jag blir trött på killen och trött på mig själv, trött på röran, trött på att inte kunna fatta beslut. Jag måste verkligen se lite positivare på detta för annars går jag nog under och tar andra med mig. 

Har ätit en skön lunch i solen på Konserthustrappan med Vickan . Det blev en burgare från Hötogshallen. Efter jobbet i dag ska jag träffa Ellinor. Jag räknar med att hon ska berätta något för mig... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback