Sol, meze och ett dopp i det blå

Jag måste säga att så fort kollegan kom tillbaka från sin semester så blev det mycket roligare på jobbet. Jag känner mig genast lite piggare och mer motiverad. Skönt. Jag trodde att allt hopp var ute för mig, men så fort man har ett bollplank bredvid sig så blir allt lite bättre. Jag har ju känt mig helt sänkt vissa dagar i juli. Har redan fått gjort en massa. Just nu filar jag på en artikel om delårsrapprten som presenteras snart.

Hade en skön kväll med Ellinor i går. VI har inte setts på en evighet och tog en lång sejour i solen vid Långholmsbadet. Vi hade med lite hämtmat från Take [M] home på Långholmsgatan, mycket god meze - och drack sedan kaffe ur termos. Mattias kom förbi med lite badkläder så att vi kunde ta ett dopp i det ganska kalla vattnet. Solen hann dala lite innan vi tog oss i så det blev ingen lång simtur direkt utan snarare iochupp. Men det var välbehövligt och efterlängtat. Bada is the shit.  

Det jag trodde hon skulle berätta för mig uteblev, till min stora förvåning. Men det kan inte dröja så länge...

Resten av kvällen gick åt till lite slapp på soffan, framför Lyxfällan - programmernas program. Sedan blev det, tja varför inte lite mer plock i lägenheten? I dag kommer killen bror och flickvän. Oj nej, det ju jag! Killens bror med flickvän kanske passar bättre. De ska bo med oss och vårt kaos till söndag. Ska blir lite mysigt med lite sällskap men lite jobbigt när vi fortfarande har mycket att göra.

Imorgon hoppas jag kunna gå på Skansen. Hoppas hoppas!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback