Födelsedagarna

Det blev födelsedagsfirande i dagarna tre förra helgen. På fredagen, födelsedagen, gick Mattias och jag till Fräcka halvpannan och åt. Det var mysigt, men min mat var sådär. M däremot fick riktigt delikata grejer. Sedan var det fest i obygden hos Anneli och Daniel. Trist lägenhet i ett trist område måste jag få säga. Men festen var kul. Ett par gamla Zinken-människor på plats. Länge sen jag träffade Leo. Han var sig lik.

I lördags blev det bowling och middag med några sammasvurna. En mysig liten eftermiddag/kväll med Fatima, Vickan och Johanna. Jag fick en underbar svart klänning av J. Känner mig fin och bekvämi den, skulle kunna ha den jämt. Brevpapper med fina pennor av V och en stund av F. En stund? Ja just det, en stund för mig själv med ett doftljus och avslappningscd.

I söndags hann vi med en lägenhetsvisning innan det var dags för firande nummer 3, med familjen. Det blev fullt hus hos Mattias när mamma, Ralf, syrran, Janne och Noah kom förbi. Mamma och Ralf är förlovade! Galet men kul. Galet kul! Mattias och jag fick spa-pengar av dem. Av Syrran fick jag... ja vadå? Lite plock till badrumsskåpet, tror jag.

Så var mina födelsedagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback