Kärlek i Malmö och dans på hemmaplan

F ä r d i g. Nu är numret nästan klart. Skö-önt. Det är alltid en häftig känsla att göra klar en artikel och komma på nehej, nu har jag inget mer att göra! Så är det nu. Nej, så blev det i går. Nu är det skön plock med smågrejer till tidningen. En bildtext där och en ny rubbe där. Vi har precis haft klappmöte och fått beröm, så alla är nöjda och glada.

Jag tillbringade helgen i Malmö med killen. Min fina fina kille. Vi hade så mysigt. I fredags hängde vi med hans brorsa och flickvän, hon pluggar i Malmö och han var på besök. Vi åt indiskt, vilket resulterade i ballongmagar på alal utaom brosan, som höll sig i från friterade bananer. Friterade bananer! Detta djävulska svenska påfund, precis som pizzasallad, som ska vara något som ackomanjerar asiatisk mat. Har nog inte ätit det sedan jag var tolv. Typ. Hur som helst så blev det en portion dylika med chokladglass efter den kalopssmakande maten och som alltså gjorde mig illamående. Ett par öl till gled dock ner på två trevliga barer. Jag köpte till och med cigaretter. Och rökte en. Kom sedan på att det faktiskt inte är särskilt gott.

Lördagen grydde lika gråmulen som dagen före, men den härliga frukostbuffén fick slasket och råkylan att glömmas. Hotellfrukost! I tell you! Mätta, glada och ...nej, bara mätta och glada åkte vi till Danmark och Louisiana. Schysst. Jag trodde faktiskt att det låg inne i Köpenhamn men muséet ligger ju ute på vischan, i Humlebäkk. Utställningen Stjerneskudd, med filmbilder sjöng på sista helgen, den var riktigt bra. Vi shoppade lite filmplanscher och åkte tillbaka framåt sen eftermiddag. Softade lite för länge på hotellrummet innan vi böev hungriga. Eftersom nästan alla trevliga ställen i närheten var fullbokade hamnade vil till slut i hotellets grill-restaurang. Supermat! Jag åt fisk. En vit. Hjälp jag kommer inte i håg vilken. Drack lite vin och knöt oss tillbaka till rummet.

På söndag åt vi ännu mer av den fantastiska frukosten. Sen infann sig den typiska "jag ska snart åka hem"-känslan, som är en blandning av rastlöshet och snyft. Och lite glädje för att få komma hem. Vi hängde lite i Malmö innan tåget skulle gå. Saknar pojken ♥.

Sen har jag hunnit jobba en dag. Skrev förresten ett blogginlägg i går. Som givetvis försvann när jag skulle publicera. Jag blir så trött på det. Har hänt flera gånger! Men nu ska jag kopiera texten innan jag trycker Publicera. For sure.

I går började Lindyn igen. Galet kul. I morgon kväll tänkte vi gå på Swingkväll och dansa till levande musik, utan avbrott för "Byt partner!" som så ofta ljuder genom lokalen på kursen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback