Klant-Pillan

Skulle gå ner till Gallerian och köpa lite fin-kaffe till mig och kollegan. Kaffeautomaten här på våning nio lämnar mycket att önska så ibland lyxar vi med en latte. Egentligen finns det ett mellanläge också, det är att gå ner till personalmatsalen och köpa där. Men i dag skulle det bli finfin-kaffe från Coffecup. Jäklarns vad långsamma, struliga och otrevlig de var. Inte klokt. Någon som väntade på en After Eight-kaffe när jag kom väntade skitlänge, när hon väl fick sitt kaffe var det alldeles kallt för någon hade glömt att lämna ut det. Nåväl. Med två latte i högsta hugg, lite stressig, eftersom jag inte har all tid i världen på lunchen, drog jag in mig med kortet genom svängdörrarna, tryckte på hissknapparna - och givetvis givetvis dundrar en av muggarna i golvet. Precis utanför en av hissarna i en riktigt sörjig beige pöl. Åkte upp med kollegans kaffe, drog ner med massor av papper i famnen, torkade det värsta. Gick till personalmatsalen och hämtade en mopp (efter mycket möda och stor besvär, herre gud de vill nästan att jag skulle skriva över mitt förstfödda barn till dem innan jag fick låna dyrgripen. Trodde de verkligen att jag ville stjäla en äckliga gammal mopp??). När jag kom ner igen hade faktiskt en städare hunnit föra. Någon hann väll ringa akutstäd attta hand om den äckliga kaffesjö som bildats. Sen denna incident har jag inte lyckats återfå mitt arbetsfokus. Gudarna ska veta att jag behöver skriva en massa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback