Idag imorgon och alltid

Julen står så grön och grann så. Snön lyser med sin frånvaro och snart ska granen dansas ut. Om jag då hade haft en gran. Hur som helst var det en fin jul trots snöbrist. I Östersund slapp man lyfta ett endaste litet finger för julmat och bestyr. Jag koncentrerade mig helt och fullt på rimmen.

I dag är jag till på köpet blond. Så nära blond som jag någonsin varit i alla fall. Känns häftigt. Nu önskar jag mig en snygg frisyr som passar till färgen bara. Ska låta J klippa mig imorgon. Det blir bra det.

Igår efter en medikoer spring"runda" på sats satt jag i bastun och drömde mig bort. En kvinna kom in och frågade om jag varit på yoga-passet, vilket jag ju inte hade. Hon sa att jag bara måste gå, för "bla bla och bla och alla stress och negativa tankar försvinner". Hon var som ett skänk från ovan, faktiskt. Klart att jag har känt till yogans fördelar och tänkt "nån gång så...", men nu fick jag en puff precis när jag behövde den. För stressad är jag. Och fylld med för många negativa tankar. I thank thee, vemdunuär. På tisdag går jag på yoga kl 17:30 istället för springning.

Fika-tid. En kopp grönt te kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback