Lägenheter, min och andra

Nu ligger jag i Ms soffa och myser. Har kånkat hit ett par kappsäckar, överlämnat en nyckel till trevliga Marielle som ska vara snäll mot min fina lägenhet i tre veckor. Hon verkade nöjd. Jag är nöjd. Vi har kikat på fyra helt ok lägenheter idag och en fantastisk. Den var redan vid visningen uppe i tre miljoner, så den lär nog hamna över vår budget. Men jäääääääklar vad fin den är. Ligger på St Paulsgatan.

M kom över efter mitt tråkutbrott i fredags. Han spelade ju poker vid Skanstull och gick inte ut med det gänget efteråt. Jag behövde lite sällis. I går gick jag en kort promenad och fikade med J. Efter den lilla flytten  går eftermiddag kom J över på middag hos M. Vi käkade och drack vin, portvin och drinkar. Sedan gick J & jag till Marie Laveau ett slag, Det var grymt länge sedan jag var där. Mon dieu vad mycket folk där var. Och av alla slag. Det var en konstig och salig blandning. Inget intressant att spana på kom vi överens om.

Det blåser sjukt mycket utanför fönstret just nu. Det snöade till och med när jag var ute förut. Tänk om det blir en riktig snöstorm i natt. Typiskt att om nu snön bestämmer sig för att komma just nu, så är det med vinande vind. Ett lugnt fint snöfall hade varit tusen gånger mysigare.

Men i morgon, i morgon börjar jag med Lindy hop på
Chicago.
J och hennes ex/dejt David ska också börja. Skoj! Let's swing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback