Mittiveckancheckin

Nu börjar jag bli vän med mina blonda slingor. Inte bästis. Men vi har en bra relation numera. Jag har boxats idag på lunchen med kollegan. Vi körde på rätt bra. Ska bli kul att gå nästa gång.

Jag har varit upptagen med att skriva texter till nyhetsbrevet, vilket har varit skoj. Framför allt att skriva för kunder istället för personal.

Helgen var mycket händelserik. Jag tror aldrig jag har hunnit med så mycket olika saker utan att stressa. Bland annat så bowlade M och jag i söndags förmiddag. Grymt! Nu ska vi smygöva och sopa banan av de andra nästa gång. Hehe. Sosso hade födelsedagsfest i lördags, det var också rätt kul, men jag var inte på hundra-humör. Före festen kom V och M förbi på ett glas champagne till mig och killen. Champagne är aldrig fel, det var en överbliven flaska från nyår.

I helgen ska jag flytta in hos killen, i tre veckor. En tjej från Östersund ska hyra min lägenhet. Det ska bli intressant. Kommer vi ut det helskinnande kan det nog bli bra, det här. Vi har ju börjat kolla på lägenhet vilket känns spännande och lite pirrigt.

Igår såg jag
The Departed som förhandsfilm. Jag älskar verkligen filmfestival-kortet. Igår gick kön lång upp runt kvarteret där Skandia ligger. Helt galet. Men lite av tjusningen att gå på dessa filmer är ju att stå och småfrysa i en kö och trängas lite, för att sedan se till att man får en hyfsad plats i salongen. Medan jag köade så fixade M mackor från Sandys som vi åt inne på bion. Mysigt! Filmen var helt ok. Scorsese har gjort en remake (och förkortning?) av Hong Kong-triologin, som jag inte sett. Matt Damon, Leonardo di Caprio, Martin Sheen, Jack Nickolson och Mark Wahlberg ett hett - och väldigt manligt - team. Alla köar väl för att få arbeta med Scorsese. Men filmen var lite för lång, tycker jag. När jag var liten kunde man räkna med att filmer var en och en hal timme. Det var något slags princip. Gick filmer på tv kunde man få plats med två filmer på en 240 min videokassett (om man tryckte bort reklamen på TV3). Men nu, nu är det mer regel än undantag att de är två och en halv timme. De flesta större filmer jag sett den senaste toiden har varit över två timmar. Smalare filmer är ofta lite kortare.

Ikväll kanske jag kikar på Little children på datorn. Imorgon har vi konferens. På Nynäs Havsbad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback