plock från veckan

Mycket på jobbet just nu, men stress gör mig effektiv och, ja, faktiskt lite gladare ibland. Lustigt. Lindy, yoga och box har jag hunnit med hittills i veckan. Allt var strålande skojigt. Lindyn är ju fantastiskt. Jag vill börja klä mig i 40-tals kläder och måla läpparna illröda och sedan svänga om. Man blir riktigt riktigt glad efter ett pass där. På yogan var det en annan instruktör, men han var också bra. Kändes mer träning denna gång och jag hoppas att det kommer att göra mig smidig och vig. Jag blir i alla fall härlig i hela kroppen efteråt.
"Det är omöjligt att inte gilla yoga", sa kollegan i dag. Jag håller med!

Snön ligger kvar och dekorerar stan. Det är kallt och skönt.

Jag håller på att planera för mitt kalas på lördag. Ska göra världens godaste tårta! Hoppas den blir bra, innehåller bl a vit chokladmousse och jordgubbar, marinerade i vaniljvodka! Vuxentårta

Min syrra har blivit diabetiker. Helt plötsligt. det började med att hon kände sig väldigt törstig över nyår och gick sedan till en optiker och kolalde synen, Eftersom den var så försämrad så frågade optikern "har du varit mycket törstig?" Sen blev det undersökning och hon har legat på sjukhuset i tre dagar. Det är ju egentligen ingen fara men jag blir ändå lite ledsen. Hon är ju så normal, finns inget som skulle kunna ha bidragit till detta. De kommer i alla fall hit på söndag och firar min 31 årsdag.

Gregor har skrivit ett brev till mig. Pappersbrev är det bästa som finns. Jag måste skriva tillbaka. Och han måste träfa sig en tjej. Jag har tyvärr ingen att skicka över till Edinburgh,

Och så - i går började Gilmore Girls i USA så jag laddade ner avsnittet nu i kväll. Alltså, nej, det är inte lika bra som tidigare säsonger, men jag hoppas att det är slutspurt nu och att det slutar som jag vill. det är klart att det gör förresten.

Jag tror att jag ska krypa till kojs och läsa siste biten i Män som hatar kvinnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback