The Royal Tenenbaums

... såg jag på bio när den kom 2001. Jag hade aldrig gått och hyrt den själv på dvd, men nu när V & J ville se den hängde jag på eftersom jag inte hade något annat för mig. Men jäklar, den var bättre än jag minns. Ärligheten i filmen är så befriande! Ben Stiller är ett geni i de flesta filmer och stjäl showen som pappan med sönerna i identiska röda träningsoveraller. Strålande är slutscenen när de bytts ut till svarta!

Den är faktiskt bättre än Life Aquatic på många sätt, framför allt eftersom man kan ta till sig det knäppa på nåt vis. I Life Aquatic blir det för mycket weirdness.

Wes Anderson och Owen Wilson fick väl manus för bästa manus, tror jag. Väl värda.

Jag orkar inte leka mer filmrecensent just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback