torsdagstrött

Jag är baktagen. En kaka till jobbet i morgon. En tårta till kalaset på lördag. Härliga skapelser.  Att stå bland bunkar och slevar i kökshetta är verkligen right up my alley. I bland undrar jag inte om jag skulle ha trivts bättre som caféägare än journalist. Märk väl caféÄGARE, det skulle vara på mina villkor ochjag skulle jobba för mig själv. Har redan varit nog i hotell- och restaurangsvängen för att veta att the only way is not up, it's slavery och att den enda som tjänar pengar på ett sånt jobb är ägaren. Hans Larsson äger Hotell Zinensdamm, han har en gång sagt rakt utt "den enda som tjänar pengar här är jag.". Det är inte girigt det är smart. Lönerna är bara väldigt usla i branschen.

I morgon har Anneli och Daniel fest. Ska bli trevligt att se deras lya. Men Mattias och jag går nog och käkar först. Och firar den stora dagen. Min stora, stora dag. 31 - värt att fira med pompa och ståt.

Tog en lunch med Eva från Siftidningen i dag. Vi träffas inte så ofta men det är kul när det blir. Hon försöker få en bok utgiven. Tufft! Åt färsbiffar på Åhléns extrafina bistro på översta planet. De var fyllda med äckliga knutor av brosk eller nåt liknande snusk. Jag har faktiskt bara dåliga erfarenheter därifrån. Det ska vara så tjusigt, men håller inte riktigt.

Tänkte ta mig en dusch och mysa lite nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback