Yoga, box och grattis

Idag vill jag gratta min fd kollega på hans 30-årsdag. Grattis! Han bjöd mig faktiskt på lunch när jag fyllde 30 i fjol. Nu kan jag inte göra det samma för honom, särskilt som vi inte har hörts alls, men ett sms har jag fått iväg.

Igår var jag på yoga och kände mig härlig, vilket resulterade i träningsvärk i dag. Jag är ju mycket för svettsporter och har väl aldrig riktigt kännt mig tränande om svetten inte pärlat i pannan. Och det var en märklig känsla att gåfrån gymmet utan att duscha. Men stämningen var skön och jag fattar vad som är tanken. Andas. Håll position. Känn kroppen. Andas! Jag kommer igen!

En tjej yogade bredvid och jag kände igen henne. Kom sedan på att vi gick spanska tillsammans i höstas. Liknande intressen, kanske? Efter yogan åkte jag "hem" - till M numera! - och vi förlorade budningen på Den Perfekta Lägenheten. Men näst högsta budet hade vi i alla fall. Vi skulle ju ha haft råd. Men den blev ju galet dyr. Nån måtta får det vara. Nu kollar vi vidare, men alla lägenheter har ett grått skimmer kring sig efter DPL. Suck. Jag hade redan börjat drömma mig in i alla vrår.

På lunchen i dag blev det box. kollegan kunde inte så jag gick själv och fick en annan tjej som "motståndare". Sen hände nåt skumt. Som aldrig hänt mig förut. Jag blev sjukt illamående i sista stund, alltså alldeles i slutet av passet. Trodde nästan att jag skulle kräkas. Men sen åt jag lunch och det gick över. Tror att det kan ha något att göra med mitt ingrepp i går, som jag väljer att inte prata om.

Sen satte jag på mig klänningen bakofram och upptäckte det först för ett tag sedan. Jaja. Jag har den snygga randiga klänningen. Mitt nyaste klädköp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback