070723

I dag är dagen då jag är tillbaka från min semester. Min enveckassemester. Åh vad jag känner mig utvilad. Och åh, vilken fin vecka jag har haft, med bara slappande och härlighet. Det vill jag i alla fall kunna säga. Men. Min enveckassemester har gått åt till följande:
Fredag kväll: Fredells ensam. Vilse i ett maffigt byggvaruhus, kånkande på långa grejer typ en planka, en bit golv, ett järnhörn (?) och så 10 liter gipsputs då förstås. Taxin var snäll nog att hjälpa till så att jag kom hem med allt.
Lördag: Ännu ett besök på Fredells. Denna gång med killen. 10 liter takfärg, tio liter väggfärg, 25 liter puts, 5 liter spackel och diverse nödvändiga verktyg. Hem och tejpa och måla ett lager. På kvällen fick jag gå på grillfest i Enskede med Johanna. Trevligt så det förslog. Cyklade till Pet Sounds och mötte kille, Martin, Chritsian och hans tjej. Lyckad kväll och ett fint inslag i min enveckassemester.
Söndag: Uppe med tuppen. Måla vägg, måla tak, måla vägg, måla tak.
Måndag: Måla vägg, bort med täckpapp, städa, städa städa, spackla. Heja på flyttgubbarna. Vara glad åt lägenheten.
Tisdag: plocka, plocka, plocka, plocka, dejt med Malin. plocka lite till.
Onsdag: Spackla lite mer. Lunch med Emma och Noah på Därmed Pasta slipa, slipa. Hälsa på våra nya sängar. Hej då 105. Hej hej 160! Middag: tonfisklasagne.
Torsdag: Tur till Måleributiken Alvik, sen måla, måla, måla. Rester till middag.
Fredag: Måla lite mer. Mycket, mycket fint. Turkos vägg i köket. Middag på Bishop Arms med Jesper och Martin. Sen ett parti bowling. Härligt.
Lördag: En galen tur till Ikea. Galen, galen. Garderober som med nöd och näppe fick plats i bilen. Hem och montera, samt iordningställa kök. Fiiiiiint! Pizza till middag för andra gången.
Söndag: Fixa garderober, hänga in lite kläder. Äntligen! Danspass på Sats med Vickan. Vrickade foten!! MIddag på Indian Garden med Jesper. Jacks, Martin och Mattias. Glass hos oss som efterrrätt.

...ja, och nu sitter jag här på jobbet med en lindad fot på några uppallade kartonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback