070724

Nej nu är det dags för ett seriöst nytt tag. I dag fick min stukade fot ta plats i de vita gummistövlarna som jag köpte före semestern. Premiärtur i stövlarna. Det visade sig att en lindad fot i gummistövlar nästan är en helad fot. Jag haltade knappt när jag tog hissen ner och korsade Brunkebergstorg för att äta lunch med Camilla. Men tyvärr tror jag inte att jag vågar varken cykla, springa eller gå långpromenad än. Hjälp, jag kommer inte att våga äta på två veckor.

Nu till mitt andra bekymmer. Mitt hår. För några månader färgade jag mitt hår rebelliskt rött. Sen dess har det växt oxh växt oxh rötterna i min naturliga bruna färg är nu längre än lämpligt. Och längre ändå. Något måste göras! Ska jag avfärga? Googlar lite avfärgning och läser skräckhistorier om håravfall och hemska resultat, men några solskensberättelser däremellan. Sen måste det läggas på en toning på. En brun. Jag känner mig aningens förvirrad eftersom jag INTE VET. Suck. Men före helgen ska håret vara fixat. För då åker Johanna och jag till Amsterdam. Vi ska glassa runt i fina kläder och dricka snygga drinkar. Ja, allmänt snygga ska vi vara. Har bara inte pratat med Johanna på hundra år. Kanske är dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback