070725

Nu har jag färgat bort mitt röda rufs, till förmån för en toning i mörkbrunt. Eller mellanbrun var det förresten. Så skönt! Och på onsdag (om en hel vecka) ska jag klippa mig på Hårgänget. Jag slapp till min stora glädje avfärgning. Tjejen som hjälpte mig på Åhléns city tyckte att mina röda lockar var så ljusa att det räckte att bara köra en färg över. Tur att jag frågade henne, för det gick alldeles utmärkt.

Hade en nära gråten-kväll i går. Gick liksom och var helt nedsänkt och så fort något gick fel tittade några tårar fram. Men lyckades i alla fall sortera lite mer i garderoben, bära upp lite grejer på vinden, få bort ytterligare ett par kartonger ut vägen och så läsa lite mer ur Alkemisten. Den är lite präktig men väldigt finstämd och med många fina reflektioner, här är en: 
"Varför måste jag lyssna till mitt hjärta?"
"Därför att du aldrig kommer att lyckas tysta det. Ovh även om du låtsas att du inte hör vad det säger kommer det alltid att finnas där i ditt brösta och tala om för dig vad du anser om världen och livet"



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback