Ännu en lunch med solen som sällskap

Men i dag fick jag även sällskap av killens styvsyrra C, som snart ska stå brud. Jag fick precis reda på att killens ex kommer att närvara på bröllopet. Jag hyser verkligen inga agg, har ingen svartsjuka eller andra jobbiga känslor för henne. Bara en. Oidentifierbar. Som gör att bröllopet nu blev en smula mindre lockande och att magen ororar sig en aning. En smula, en aning. Det är allt, jag lovar. Men det räcker för att jag ska se till att vara mitt bästa och snyggaste jag den 11 augusti. Undrar om mitt nackkorta hår kan nå till midjan tills dess? Hoppas!

Men lunchen var ändå härlig. Vi åt i gröngräset utanför Rosenbad och ackompanjerades av vaktavlösningen med sina trumvirvlar och blåsinstrument. Fick även agera turistinformation när jag väntade på Operatrappan.

- Excuse me do you speaka english? (öststatsbrytning)
- yes
- are you from Stockholm?
- yes
- do you know  where is this Meedehlshaevsmuseum?
- it's right behind you. The orange buildning with the red markeeses.
- that one?
- yes
- the one over there?
- yes
- the orange?
- yes
- ok thanks
- you're welcome.


ja, jag älskar verkligen när jag får öva på engelskan på detta härligt utförliga sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback