It's Tuesday afternoon

Nu ska jag jobba i tre och en halv dagar till. Sedan är det semester. Räknas det som semester när en vägg ska rivas, andra ska målas, saker ska flyttas och läggas på plats? Ja, tyvärr. Nu har jag äntligen fått klarttecken att riva den dära väggen. Det har inneburit en uppritad skiss av lägenheten som smögs in i et brevinkast igår och dessutom mycket googlande och ytterligare telefonsamtal. Men nu är det grönt ljus. På fredag "kommer xxx och river väggen sen kommer Ms brorsa som är arbetslös och kan ställa upp och köra allt skräp. Sen kommer yyy och fixar till hålet" . Så lät det när killens kompis planerad väggraseringen. Härligt med kompisar som har kontakter. Han har styrt upp hela väggeländet åt oss.

Åt lunch på kykogården vid Östermalm i dag, med MG. Maten kom från Östermalmshallen och Beirut Café. En ljuvlig mezetallrik. Mycket gott.

I går från jobbet promenerade jag till Söder och hann till Beyond Retro innan stängningsdags. Åh gud vad mycket fint! Hittade inget på de sjutton minuter jag hade på mig, men jag ska dit så snart jag kan för att lusläsa hela sortimentet. Nu önskar jag mig ett jobb där dessa kläder får plats. När jag sitter här på banken lämpar sig inte alla kreationer. Inte ska man välja jobb efter outfit, men ibland måste man tänka på i vilken tillvaro man vill tillbringa sin tid. Och ibland känns inte det här kontoret som it. 

Det
här är för galet för att kunna hända i Sverige 2007.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback