Min dröm om dagar av lättja

Tänk om jag kunde få ta det lite lugnt. Ha några dagar av tristess och lättja på landet. Få baka kakor och bullar och bröd dagarna i ända, läsa sköna böcker, lyssna på dålig radio, springa och promenera i regnet, äta god mat. Jag vill pyssla och dona utan rim och reson och mening och mål. Ta ett bad och skrubba fötter och lägga ansiktsmask. Smörja in kroppen med en härligt doftande lotion och andra krämer för fötter och händer. Måla naglarna kanske. Ja, varför inte? Och mysa med en film. Utan att tänka att det står en lägenhet någonstans som behöver målas, fixas, donas. För att inte tala om en annan lägenhet, som ser ut som sju svåra; tusen kartonger tornar sig. De få saker som inte är nedpackade befinner sig lite varstans och absolut inte där de ska. Inte ens några cykelnycklar kunde jag finna i röran i morse och var tvungen att tunnelbana till jobbet.

En stuga, en stuga - mitt kungarike för en stuga. Och lite mer tid, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback