Världens dyraste kaffekopp

Nej kanske inte riktigt men nästan. Ok, för några månader sen beklagade jag mig över Coffee cup här i Gallerian. För ett tag sedan blev CC Espressohouse och förväntningarna var skyhöga, i ungefär 30 sekunder. Tills jag insåg att allt kostade hur mycket som helst. Följaktligen har jag aldrig handlat där. Men i dag gick kollegan Göran och jag ner för att lyxa. En vanlig kaffe, tack. En stor. Tjugonio kronor! 29! För kaffe. Och givetvis fick jag dubbla pappmuggar utan att märka det förrän jag satt nedsjunken i soffan i fikarummet.

Här är en annan kaffe, som kostade noll kronor efter den delikata lunchen på Bee's Fast Food på Malmskillnadsgatan.



Trots att kaffet smakade som jag förväntar mig att maskinkaffe smakade på 70-talet så var upplevelsen mycket mer fullkomlig än efter Espressohouse. Man kanske skulle låta sig luras att tro att kakan är en hallongrotta. Men åh nej, det är en syltkrans. Stor skillnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback