Dilemma

Som vanligt var lindyn trevlig. Det var för mycket killar för en gångs skull, så det blev de som fick stå över ibland. Jag hade lite problem med Apple Jack-steget. Men ska öva lite hemma. Apple Jack är ju annars en av Dolly Partons roligast låtar. His real name was Jackson Taylor, but I called him Apple Jack . Gamle Apple Jack som spela banjo och till och med kommer in i låten och sjunger på slutet. Fast han inte finns längre.

Efter dansen mätte vi som sagt vår nya lägenhet. Vi var båda förtjust när vi gick därifrån; hade glömt hur fin den faktiskt är. Sedan åkte M iväg på jobbfest och jag åt platt, rund mat till middag. Det var utsökt. Men inte efteråt. När jag precis gottat in mig i soffan ringde V och ville promenera. Det hade börjat regna, ett härligt sommarregn som fick häggen att dofta igen. Hur som helst så möttes vi vid Mariatorget och promenerade runt i faggorna. Jag fattade att något inte stod rätt till. Hon har verkligen ett dilemma. Dilemma i sin rätta betydelse: att under bryderi välja mellan två saker. Inget är glasklart. Vad skulle jag ha gjort? Jag vet inte, jag fattar precis hur hon tänker. Hon måste tänka så. Är hon värd något mer? Ja, på vissa områden. Men de har det ju så bra! Åh, vad jag önskar henne ur denna situation. Hoppas att det värsta inte behöver hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback