Gnäll och helg

Jag råkade ut för det igen. Det där som irriterar jätte. Jag skrev och skrev och skrev ett härligt (nja) inlägg om att söka nytt jobb eller inte. Tryckte Publicera och - simsalabim - meddelandet borta. Kontentan i inlägget var nog ändå att jag bestämde mig för att jag ska söka det där jobbet trots att jag har det ganska bra här.

Jag har varit lite gnällig på senaste tiden. Alltså, jag är ju alltid gnällig. Mas o menos. Men stundom blir det mer. Som nu. Jag blir tokig på uppfällda toalettlock, på datorn, på damm, nån kompis, på mitt hår, på kollegor, på ....petitesser! ¡No me gusta! 

Har ju haft en härlig helg. En fredag med vin och drinkar (eller drink, en skön jordgubbsdaiquiri) på Indigo. J, C och jag. C har lyckas fått världens coolaste stipendium och ska dra till Paris i höst. Jösses. Ett stipendium, varför inte? Synd att man inte har något att söka för. Skriva en bok?

I lördags drev vi omkring, jag och killen och fixade sedan picknick med Anna i Rålis. Hennes kille var solbränd och stannade hemma. Men vi kikade på fotbollen med dem, hos oss, senare. Shit vilken match. Den var helt osannolikt spännade med ett ett ännu obegripligare slut. Undrar hur den där supporten kände sig på söndagsmorgonen när han vaknade; "hm, det var något, vad var det nu igen...just ja". Vi spelade i alla fall Alfapet, som tog alldeles för länge.

Jag hade som vanligt hängdag på söndag. Jag har blivit alldeles för förtjust i egenhäng med en bok i en park. Är inte ens sugen på att höra av mig till någon. I går kväll bakade jag bullar. Stora fina och goda. 

Nu ska jag gå från jobbet. Har lite tid att fördriva här i city eftersom jag ska gå på dansaerobic kl halv sju. Det är mitt favvopass men favvoledaren. Som jag inte har varit på, på ett år! Det har kommit lite spanska och lindy emellan. Men i fredags stötte jag ihop med A, som jag brukade gå med, på Indigo, och vi bestämde att det var dags! Ska bli skoj. Hoppas att mitt knä blir glatt och inget annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback