Helgen!

I helgen har jag suttit barnvakt åt min fantastiska systerson. Han är i alla fall fantastisk när han är ensam med sin moster, tack och lov. Vi hade en riktigt mysig dag med lite lek, lite pannkaksgräddning, en tur på stan (Norrtälje är så himla mysigt!) och så lite glass. Sen kom föräldrarna hem från en välförtjänt dag på spa och killen anslöt gruppen, så vi kunde grilla, äta och spela lite spel. Vad hette det nu igen. Jag är ju galen i sällskapsspel, men i mina kretsar spelas det alldeles för lite. Speculations - så hette det! Det mest anmärkningsvärda med spel är att de alltid låter så tråkiga när man ska förklara reglerna.

Ja, alltså, det går ut på att man ska bygga järnvägar genom USA. Man får olika rutter som ska läggas och så ska man ta sig mellan olika orter. De olika sträckorna har olika färger och man måste ha tillräckligt med kort i respektive färger för att klara av att bygga.

Låter sådär, va? Men så går det att beskriva mitt älsklingsspel Ticket to ride. Jag lovar att det är hur kul som helst.


Vi blev kvar länge i Norrtälje och nös bara lite åt deras två katter. I går blev det pack för hela slanten. Det finns inget som jag är så dålig på att beräkna som flyttkartonger! Nej, vi behöver nog bara ett par för det som finns i lägenheten. Kläderna kan vi ta i Ikea-påsar. Nu har vi åtta fullpackade kartonger i hallen och halva lägenheten är kvar! Jag fattar inte hur jag tänker. Hur som helst så rumsterade killen i källaren och jag var kvar i lägenheten, Ackompanjerade packningen med
Maria Taylor, som jag fått av J. Ljuvlig musik, väldigt Heather Nova-iskt. Men jag behöver lite ny musik i mitt liv just nu.

Kvällen avslutades med indisk mat, chips och fyra avsnitt Sopranos. Jag har inte följt serien alls och känner mig lycklig för att ha alla säsonger framför mig. Lagom till att den tar slut. Kanske hoppas på en regnig sommar? Nej, det gör jag faktiskt inte. Men att det regnade i går var bara skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback