Klurig nöt - att äta eller inte äta

Jag tycker att få saker är så intressant som allergier. Det är ett av mina favoritsamtalsämnen. Ja, jag är verkligen en riktigt kul person! Men jag är allergisk mot nötter och har varit i många år. När jag var liten åt jag bara jordnötter (som upplysningsvis inte är en nöt), men absolut inga andra. Sen vid 18-årsålder så insåg jag att jag kunde äta mandel utan problem. Det var roligt. Och gott. Egentligen är min klurighet i dag hasselnötter. Jag har aldrig ätit hasselnötter (trodde jag), men 88:an! Den är sprinklad med hasselnöt, har det visat sig på senare år. 88:an har jag ätit i alla år. Och i Pigall, som jag gillade förut (har inte ätit den på mycket länge, finns Pigall kvar?) är det också nötter. Ballerina har aldrig varit några problem. Så nu undrar jag förstås: är jag verkligen allergisk på hasselnötter? Givetvis inte, framgår av min empiriska undersökning, men ändå skulle jag aldrig få för mig att äta en nöt. En hel hasselnöt. Blotta tanken får det att klia i halsen.

Sen har vi vidare cashew, pistage och hm, det var en till, men de är hur som helst inte heller nötter och jag borde inte vara allergisk mot dem. Men jag vågar liksom inte prova.

Ja, så ser dagens bryderier ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback