Men i dag är också en bra dag

Jag gick på jordens roligaste danspass i går. Sats Birger Jarl 18:30 på måndagar. Roligast! Cyklade hem och åt rågfras till middag. Brände en skiva till min kollega. Laddade upp bilder från min underbara mobil. Och sedan kollade vi på Sopranos. Igen. Och åt chips. Igen. Men nu är den stora påsen slut tack och lov.

Snart är det ju varje svensks viktigaste högtid midsommar. Vi ska ut till Nämdö som i fjol. I går kom en lista från värdinnan. Alla mitt tjat på fyllan har slagit väl ut: jag får göra lavendelskorpor och färgglada maränger! Jag är ju lite för galen i att baka för mitt eget bästa. Om någon ville äta mina kakor skulle jag baka varje dag. Nu ska jag i alla fall få! Nu ska här köpas ägg och annat och vispas och grejer. Men inte förrän på torsdag. För i kväll ska jag yoga och träffa J och imorgon är det sista lindyn för säsongen. Då ska vi dra till och dansa hela kvällen.

Men nu blir det lite jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback