Om ensamhet, bad och Ikea

Solen vägrar sluta skina och jag har redan badat två gånger i år. I fjol badade jag två gånger på hela sommaren, så jag gillar årets statistik so far. Att bada är nog en av mina absolut favoritsysselsättningar. Utomhusbad alltså. Inomhusbad är sådär.

I fredags letade jag mest folk att vara med. Till min fasa upptäckte jag att jag kanske skulle bli sittandes hemma på min kammare när solen gassade och alla andra var ute på vift. Kan man känna sig mer ensam i världen? Jag, som har sjungit ensamhetens lov, blev helt plötsligt helt desperat efter umgänge. Vem ville leka med mig? MIn kille och hans kompisar, visade det sig. Men hur sorgligt är det? Ja, det var tankarna som jag plågades med i fredags kväll. Jag satt först på ballkongen med en folköl och lite hallonchoklad och Stieg Larssons senaste. Mysigt? Ja, det hade det verkligen kunnat vara om jag inte hela tiden tänkte: Ingen vill vara med mig! Jag har inga riktiga kompisar! Jag är tråkigast i hela världen! Men till slut drog jag mig upp och ut, besteg min cykel och trampade, först till McDonalds där jag intog en aldrig så sorgsen middag och sedan lite runt på måfå, till jag bestämde mig för att sluta upp med killen och hans vänner på Strykjärnet. Och det var hur trevligt som helst! Jag vet inte varför jag gruvade mig så. Vi gick efter ett tag till Mosebacke och allt var så mysigt. Började prata med en av kompisarnas flickvän som dök upp. Hon var jättertevlig. Vi pratade baksidan med niotillfem-jobb och hur det är att vara lärarbarn.

 Ensamhet är verkligen ensamhet när den inte är vald. För två veckor sen valde jag ju en fredagskväll ensam framför en ute på stan.

Lördag åt vi frukost från Deli'n på hörnet i Högalidskyrkans park. Efter lite pyssel åkte vi till Värmdö, Gustavsberg för att hälsa på Malin, Dave och lille Nils i sitt nya radhus. Jäklarns vad fint det är där ute. Skog runt knuten, hästar, hagar, sjö - nej, hav! -, klippor.... Man blir sugen på lite lantliv. Det blev hur som helt ett dopp i det blå och grillning.
 
Söndag började med frukost på gården och lite planering för vår flytt. Till slut bestämde vi oss för att åka till Ikea och prova sängar. Vi strosade omkring och fick ytterligare inspiration och gick sedan därifrån helt tomhänta! Undrar om någon någonsin gått från Ikea utan att köpa något...

Lugnt på jobbet, mer regel än undantag these days. Men i kväll, ikväll, ikväll är det en 2-timmarskurs i Charleston. Lindybaserad Charleston. Åh vad roligt! Men först blir det lite spring och en dejt med J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback