Tele2 och andra katastrofer

Just nu sitter jag i telefonkö hos Tele2. Känner mig väldigt hemma där, då jag har tillbringa oändliga minuter här den senaste månaden; ja, sen jag fick min nya mobil.
Tur 1: JAg fick min mobil och märkte av följesedeln att jag var uppskriven på ett nytt abonnemang. Ringde. Tryckte 1 för dittan och 2 för dattan osv... väntade länge. Kom fram! "Hej jag det har blivit fel..." "Nej, du har beställt det här" "Nej det har jag inte" "ok, det har blivit fel, jag ändrar"
Tur 2: Jag fick sms-"faktura" som är för tok för hög, misstänker att nåt blivit fel (igen.). Ringde upp. Tryckte 1 för osv. Väntade länge igen. Kom fram. Fick dra hela historien "jag misstänker att det blivit fel" "nej, du har beställt det här""nej det har jag inte""dröj lite" (väntade läääänge) "hej igen. Det har blivit fel ser jag nu, ska ordna det så det dras rätt summa pengar, allt är ok nu" "tack tack"
Tur 3: Ser att den hutlösa summan pengar ändå drogs från kontot. Ringer upp, trycker 1 för bla och 2 för blä. Väntar och väntar i telefonen [nu kom jag fram] . kom fram, förklarade, fick svar "ja oj det har blivit fel, ska fixa det, ring tillbaka efter den 18 juni, då kan vi reglera det"

Och såhär gick det i dag:
Tur 4: "Hej, bla bla bla bla och vad har hänt?"
"Jo det är reglerat med 325 kr"
"bara 325, det låter lite. Kan jag få en specifikation"
"det kostar 62 kr"
"nej det tänker jag inte betala"
"nehej"
"hej då"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback