Ett hjärta på ärmen

Det blir inte så mycket skriv nuförtiden. Jobbet tar all min arbetstid - fancy that! Men nu är det gjort - vi har köpt en lägenhet. Otroligt tjusig vid Hornstull. Jag är så lycklig och det kommer att bli toppen. Vi vann efter en benhård budgivning och till en början kändes allt helt obegripligt. Vi kunde knappt skåla i vin för att fira, utan satt bara och stirrade på varandra helt knäppt. Men i går när vi skrev kontrakt hade tillvaron rosa moln. Ljuvligt. Allt känns ljuvligt.

Och i dag lyser solen som en liten påminnelse att våren faktiskt är på väg. I kväll bjuder jag på mingel i min lilla lya innan den görs opersonlig. Nu ska här målas om i hallen och läggas nya golv - och sedan säljas till ett -förhoppningsvis - alldeles för högt pris.

Jag har stått och fixat lite tilltugg, bl a
karamelliserade mandlar som i och för sig blev klibbbiga, men goda. Som vanligt är jag orolig att folk inte kommer eller att de inte ska ha kul. Det har varit ett stressmoment hela veckan. Får helt enkelt sluta att ha fest ensam. Att ordna överraskningsfest för bästa kompisen blev ju höjdarsuccée och var inget problem!

Var hos Florence på förmiddagen. Känns oerhört bra, jag babblar som vanligt. Jag behövde särskilt få ut mig vad som hände i fredags; mitt snack med J som gjorde mig ledsen och förbannad, mest på mig själv. Jag kan verkligen vara en barnunge (mina ord, inte hennes). Blir tokig på att vara en sån som alla känslor bara lyser rakt igenom. Som en öppen bok. I carry my heart on my sleeve, big time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback