Mer swing till folket

Swingkvällen var så trevlig. Vi var lite fega och vågade inte slåss om gubbarna så mycket. Men det lilla jag dansade var faboulos. Nu ska jag satsa på att hitta den rätta rytmen och bli en lindy-girl fullt ut. Det härliga är att många går dit i tidsenliga kläder. Det är så fint. Jag ska kika på 30- och 40-tals kollektioner och inspireras.

I dag ska jag kompa hela eftermiddagen, så jag har blott 45 minuter kvar av jobb. Ska åka en sväng till syrran och hänga med henne och min söta nevö. Stor ord för litet barn... men han är ju sötast i hela vida världen. Vilket är tur för honom eftersom han börjar bli en liten brat. Trotsåldern till tusen.

I morgon slutar en av kollegorna, och jag får en ny redaktör. Den fd redaktörern är kvar etttag till eftersom vi inte hittat någon ersättare. Hm, lite förvirrat kanske. Teamet from måndag kommer att bli jag, fd redaktör och ny redaktör.

Lilla vännen J flyttar ifrån sin pojkvän i dag. Han vet inte att hon egentligen kommer att göra slut i samma veva. Stackars. Fast jag är på hennes sida såklart och glad för att hon tagit steget. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback