Nästan helg

Snart ska jag gå från jobbet efter en mycket tillfredsställande jobbdag. Har nog inte hunnit med så mycket jobbmässigt. Kollegan har ju slutat nu. Hon gick precis. trots att jag ofta irriterar mig så är det alltid sprgligt med hej då. I morse åt vi chokladtårta och gav henne vin och en fin bok. Hon hade läst den. Men jag köper en ny. Det är en av världens bästa böcker; Middlesex av Jeffrey Eugenides. Tokbra. Sen gick jag till min viktiga appointment. Träffade Florence för första gången. En psykosyntes-terapeut. Jag är så glad att jag äntligen tagit mig kragen och tagit itu med mina egenheter. Ska bli skönt att gå dit och snacka en gång i veckan.

Sen var det lunch. Vi tog med kollegan till TGIF. Det var ganska gott, men lite slajmigt med så många pommes till lunch. Nu på eftermiddagen har jag bland annat fått beröm för mina artiklar om bankens köp i Ukraina (där bl a intervjun med vd:n ingick). Det var informationsdirektören som sa att det var välskrivet och "exakt vad vi behöver gå ut med". Härligt.  Nu har vi städat och bytt plats. Jag har städat bort mig från skivbordet jag suttit vid hittills, eftersom hon som varit mammaledig kommer tillbaka till den platsen. Jag ville att platsen skulle vara redo för henne! Det är den nu. Och själv sitter jag i ett annat hörn som är rätt trevligt. Jag är nöjd.

Nu ska jag snart i väg och träffa pojken som kommer från Malmö. Vi ska käka lite och sen är det Singstar-kväll, take 2. Nu ska jag dammit gå. Jätteskoj. Först hoppas jag att hinna hämta mina nyanlända glasögon. Woohoo. Mupp, here I am.

Simmade ju imorse också och känner nu att jag är sagolikt trött. Hoppas jag pallar kvällen. Men lite vin ska väl hjälpa!

Har också skickat ut inbjudan till mitt mingel nästa fredag. Hoppas folk vill komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback