Ris och ros, mest ros

Dagen började på allra sämsta sätt. En kvinna på jobbet gillar inte mig särskilt, det märks ganska tydligt. I morse fick på redaktionen ett uppdrag av henne. Medan hon förklarade satt jag och antecknade. När hon var klar sa en annan kollega: jag kan ta den.  Då sa jag: jaha tar du den. Kollegan: ja, eller du kan ta den om du vill. Då sa Hon: Nej gör den du X. (alltså inte jag). Det låter säkert banalt men, nej, det var inte ok någonstans. För det första var det mitt ansvarsområde och för det andra är det inte hennes sak att bestämma vem av oss som gör saker. Jag blev skitledsen faktiskt. Men har ansträngt mig för att tänka att hon faktiskt bara är en person. Andra gillar mig faktiskt och tycker att jag är bra. Oftast... Men nu har jag i alla fall fått pratat lite om det med en annan kollega så nu känns det bättre. Det handlar ändå mest om hennes (kvinnans) osäkerhet. Hon måste ha någon att inte gilla.

Vi åt en skän lunch på Soapbar, min var alldeles för fet, men läskigt god. Matlåda imorgon helt enkelt! Men före det ska jag mysa på Top shops VIP-kväll med vin och snacks. Förhoppningsvis får jag med mig lite nya kläder också. Sen blir det ett glas vin med V. På Riche eventuellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback