Flera dagar sen nu

Har ätit en äckligmengod köttbullemacka med rödbetssallad till lunch. Framför datorn. Tack vare ett missförstånd mellan min kille och hans far ska vi åka till Öland redan klockan tre i dag. Egentligen skulle vi ha åkt efter jobbet. Jag tänkte i alla fall minimera mina lediga timmar genom att äta framför datorn och jobba. Hm, jobba var det ja...

Mackan har gjort mig bullig i magen.

Helgen var kantad av jobb i lägenheten. Min alltså. Den som är såld och som jag måste vara utflyttad ur om lite drygt en vecka. Nu är alla grejer flyttade till en Shurgard förråd på Ringvägen. Där ska de lyckligt förvararas till den 6 juli då vi äntligen får flytta in i den nya fina lägenheten.

Shurgard är makalöst. Allt är så välplanerat. Jag skrev på lite papper, betalade och sedan en kod och en nyckel till förrådet. Nu kan jag åka dit hela dagarna om jag vill, knappa in koden, köra ner i avlastningsgaraget och springa i väg in i labyrinten, som är alla förråd, och fram till nummer 6012 som är mitt. Man kan hyra allt från 1kvm till hur stort som helst. Jag har 2. På två kvm får alltså allt jag äger plats. I princip. Lite har jag ju redan tagit med killen.

Jag lånade syrrans bil för att köra grejerna, så i söndags blev det två turer tor till Norrtälje. Buss dit, bil hem, bil dit, buss hem. Fick träffa Noah och natta honom. Grymt skönt att köra bil, gasa på en tom landsväg med härliga landskap utanför fönstret, allt ackompanjerat av älsklingsmusik i stereon.

I går firade M och jag lägenhetsförsäljningarna med en middag på Grill. Det var mysigt men maten var sådär faktiskt. Jag blev alldeles berusad av en Passion daiquiri och ett glas rödvin.

Nej, nu har ska här jobbas i entimmeochtjugominuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback