Helgen

Jag hade verkligen en skön fredags. Började med att springa 5 km, därefter middag med M med kompis på Texas Long Horne på St Paulsgatan. Efter en margarita och lite kött cyklade jag hem solo kvist, köpte en påse godis och satte mig i soffan med datorn Gilmore. Nu är det slut. Slutet var fint och värdigt och det känns både ledsamt och trist. Sedan såg jag lite annat smått och gott innan jag kröp till kojs vid halv tolv. Killen kom hem en timme senare. Han luktade bara lite öl.

Lördagen grydde med vacker väder och en ångest för att vi skulle vara inne och städa min lägenhet. Men innan vi anlänt Bildhuggarvägen stod regnet som spön i backen. Perfekt städväder med andra ord. Mycket gno och fej och nu skiner den ganska ok. Men lite fuskverk är det nog... hoppas att det inte klagas på städningen bara.

Kvällen blev lugn. Vi hyrde härliga Marie Antionette och lagade pasta med entrecôte. God mat. Bra film.

Jag vaknade hyfsat tidigt i söndags. Det var så skönt att inte ha en massa måsten. Jag skulle iofs till lägenheten, men bara en kortis. Sedan cyklade jag omrking lite på måfå, åt en macka "nånstans", cyklade vidare. Lade mig i Skinnarviksparken och läste Fågelbrovägen 32. Jag har verkligen ett stort, stort behov av ensamhet för tillfället. Och det är härligt när man bara kan utnyttja det. Cyklade dock till Fridhemsplan för att träffa Johanna en sväng. Vi fikade vid Stadshuset pratade killar och planerade vår Västerås-resa på fredag. I går kväll bakade jag grahamsfrallor och läste mer. Allt medan kille satt med sin dator. Vem hade roligast dag??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback