När häggen blommar...

Egentligen är jag alldeles för trött. Har varit på Bara Bistro Bar och sedan på Pet Sounds. Nu är kroppen helt slut. Ska försöka dricka lite vatten innan jag kryper till kojs. Jag kände mig lyckligt när jag cyklade hem. Det är såhär det ska vara. den här känslan söker jag hela tiden. Jag drar min cykel uppför Lundagatans kullerstenar. Den skramlar och rasslar av alla ojämnheter. Gatulyktorna ger hela tillvaro ett kulissliknande ljus. Syrenen är nästan helt utslagen, häggen blommar för fullt. Det doftar sött. Jag har på en kjol jag trivs i. Allt är bara så outhärdligt vackert. Någonting i den här känslan gör mig fullkomlig. Jag vill hålla fast vid den och aldrig släppa taget. Men den finns nästan bara utomhus. Nästan bara när det är mörkt. Och den har ingenting, absolut ingenting med en dator att göra. Min Macbook finns knappt när häggen blommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback