Pernilla ser rött

Det blev inga nya, snygga, ljusa slingor som Sarah Jessica Parker, inte heller en mörk toning à la Miranda July. Nej, jag är en rödhårig nu! En eldrödhårig. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig;om det står eldröd på förpackningen, då kan man anta att håret blir, tja, eldrött kanske? Ändå blev resultatet en smärre chock. För mig, och för omgivningen. Jag har ju färgat håret tusen gånger! Och rött var ju mitt signum i många år, men inte så här kanske. Första infallet var att jag kände mig som en fjortis. Pubertal hårfärg. Men nej, nu känns det suveränt.

Killen skrattade högt och länge och visste nog inte riktigt hur han skulle hantera min nya överraskande hårfärg. Men jäklarns vilka komplimanger jag har fått! Jag tror inte riktigt att folk (i kontorsåldern...) förväntar sig att man ska göra såna här förändringar och därför blir, nästan lite avis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback