Sköna maj välkommen

Maj hälsar oss välkommen med ett tjockt och fint molntäcke. Jag hälsar maj välkommen genom att tycka att allt är rätt bra nu. Det är en fröjd.

I måndags åt J och jag middag hos mig. Jag åt en jättepizza och hon något wok-igt. Sen hällde vi oss vin på löpande band och hade trevligt. Vid halv tolv-tiden drog vi till Debaser  Medis där skivbolaget Nons hade någon form av jubileum. Killen var där eftersom hans band gav ut sina skivor på Nons för drygt tio år sedan. Vi hann se avslutet på Doktor Kosmos spelning. Sedan drack vi två drinkar med hallon och drog hem, glada i hatten. Taxin vi åkte hem i var en gammal veteranbil, Lasse-i-droskan. Och vi hade inte ens pengar att dricksa! När man åker finaste bilen i stan!

Jag har inte berättat om Jóhan Jóhannson! Det var ju en riktigt fin konsert i lördags. Elektroniskt med tre fioler och en cello. Tydligen är melodierna baserade på islänsdska folkvisor. Vi stannade kvar på Södra bar ett slag efteråt - och de spelade till en början swing i stora lass. Ett par tog sig tom en runda lindy! Sedan degraderade musiken raskt och mynnade ut i något arabiskt dravel. 

Den här veckan är det fullt upp: lindy och tvätt ikväll. Guldbladet-gala imorgon. MIddag med Ms styvsyrror med respektive på fredag. Och på lördag ska M och jag fira våra lägenhetsförsäljningar med en middag på Grill.

Nu är det snart lunch. Jag tänkte springa lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback