Trött måndag

En måndagseftermiddag som denna slår tröttheten till som en blixt. Har ätit banan och dricker te för att pigga upp mig. Det fungera sådär. Tänkte träna efter jobbet.

Middagen i fredags var toppen. Vi åt och drack för mycket vin och drinkar. Sen spelade vi spel, Alias, vilket var hur kul som helst. När vi spelat klart en andra gång skulle vi dra hem. Då hade klockan blivit fyra. Helt galet. Vi mötte tidningsbudet i trapphuset. Oj oj, för inte så länge sen var fyra på morgonen snarare regel än undantag. Och, herregud, visst kan jag vara ute och rumla till ännu senare, grejen i fredags var att vi bara satt och satt och hade ingen aning om vad klockan blivit.

När jag vaknade alldeles för sent på lördagen käkade jag och killen frulle på Deli'n på hörnet. Sedan drog jag till city för att hoppa på tåget till Läggesta; mamma skulle föräras en visit på sin 61-årsdag. Hon bor så ljuvligt ute i stugan med skog och härligheter invid knuten. Alltid när jag åker till mamma så planerar jag alldeles för kort tid. För att "get it over with". Men jag blir alltid så besviken på mig själv. Syrran och gullige Noah var med också. Han är 2,5 och fortfarande lika söt.

Väl hemma gick jag och M i väg på picknick i Skinnarviksparken med lite medtagen födelsedagstårta och kaffe i termos.

MIn nya fina mobil har kommit. Det blev, som jag sagt, en:



I love it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback