Länge sen sist

Nytt jobb har inneburit inget bloggande. Som vanligt. Det var ju likadant i fjol när jag började på banken. Men nu gick jag för första gången in på min blogg på en månad och blev lite inspirerad att skriva.

Jag har haft några helvetesveckor på jobbet. Fulla av osäkerhet, förvirring, hårt jobb och tvivel. Men i måndags var det jag jobbat så hårt för färdigt och jag presenterade det för kund tillsammans med en formgivare, och I'll be damned om det inte gick strålande bra - till allas förvåning, inte minst min egen. Nu hoppas vi att kunden vill köpa tidningskonceptet som vi tagit fram. Det återstår att se.

Detoxen är för länge sedan avslutad,men jag har tagit med mig ett par godbitar därifrån. tror jag. Det gick bra, men jag var helt besatt av mat - och vad jag skulle få äta när det hela var över. Och egentligen åt  jag mycket gott och, som jag sagt tidigare, känslan att vara lite hungrig och även lätt i kroppen är mycket skön. Jag gick inte ner fem kilo, som min kompis gjorde, men det kan antingen vara så enkelt att jag inte behövde det eller så är det inte den optimala dieten för mig. Sen jag började äta normalt igen har allt vara lite upp och ner i kroppen, och jag kan inte riktigt bestämma vilket ben jag ska stå på. Ska jag äta mjölkprodukter? Bröd? Hur mycket? Egentligen tror jag att min grej är att inte äta socker eller vitt mjöl, som i upptrappningsveckan, då mådde jag bra.

Konstigt är att jag nu väger som jag brukar, skulle kalla det medel minus, alltså något under min normalvikt. Ändå känner jag mig stor och tung. Blä. Jag ser ju inte så tjock ut, men känslan är så.

Försöker träna 2-3 gånger i veckan. Men vad är träning? Jag tycker att det är när man svettas: en timme dansareobics, body combat, boxing eller en halv timme löpning. Möjligtivs yoga men knappt. Men sen cyklar jag ju till och från jobbet i alla fall tre gånger i veclan. Ibland går jag en väg - 45 min promenad, det borde ju också räknas. Ja, phu. Men en sak vet jag, att om jag inte rör på mig så blir jag tokig.

På torsdag ska jag klippa mig. Nu börjar våndan igen. Nu har jag, liksom i vintras stora planer att bli blondin. Eller succesivt slinga det blont så att det blir ljust. Jag vet inte varför jag avbröt det projektet i våras och färgade rött. jo, det vet jag ju - det var vad jag ville just då.

Det är så mycket nu att jag måste göra en sammanfattning av den senaste veckan:

måndag: Cykel till och från jobb. Body combat.
tisdag: ? kommer inte ihåg tisdagen alls.
onsdag:
Jobbade inne i stan. Gick till Florence efter jobbet och blev helt sänkt. Hade sen en mysig träff med Johanna på Bönor & Bakat.
torsdag: Stress på jobbet såklart. Jäktade in till stan för att träffa Fatima på Babs, åt snabbt och gick sedan på den första Filmfestivalsfilmen - surprisefilm som visade sig vara American Crime
fredag: Galet stressig dag på jobbet. genrep inför pitchen - allt gick åt helvete, men jag lyckads färdigställa och när jag gick hem var jag nöjd, glad och lättad. Åt middag på Ramblas med Mattias och Bresse. En inte så god Paella. Varför beställer jag det när jag inte är så förtjust i varken bläckfisk, musslor eller för mycket räkor?
lördag: En tur till Ikea med samma sällskap som till middagen på fredag. En härlig promenad 6 km med Emma från jobbet. det blev mycket skönt jobbsnack. Ljuvligt väder fin sol. Gick sedan och såg Waitress med Johanna och Marit. Funderade på att fälja med dem till Babs men åkte hem och var ensam på lördagkvällen.
Söndag: Tog det lugnt, men bakade lussebullar, gjorde en paj, fick besök av mamma och hennes karl och gjorde rödbetsbiffar på kvällen. Jag fick leva ut alla mina husmorslustar! 
måndag: promenad till jobbet. Ännu ett pitch genrep som gick bra - och genomförde sedan pitchen som gick galet bra. Fick beröm av formgivaren - och kunden! Sprang sedan fem kilometer på löpband och blev bjuden på Indian Garden av Mattias, som belöning för att det gått så bra!

Oj hjälp, nu måste jag gå från jobbet. Ska jag gå hem och göra hemmagjord müsli eller gå på en film? Måste bestämma mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback